Om Föreningen

HIF Klinten bildades 1985. År 2008 var början på en nystart för HIF Klinten.
Vi började då jobba med olika projekt och därför har vi numera verksamheter även utanför Hässleholm.

Vi blev även nominerade som en av tre föreningar i hela Sverige som "Årets Förening".Vårt mål är att personer, både barn och vuxna med funktionsnedsättningar skall få en meningsfull fritid.

Vi satsar på både på bredd och elit och alla deltar efter sin egen förmåga och
förutsättning.

Organisationsnummer: 837001-3107

Klintens Logo

Träning
Motion
Socialt Umgänge
Glädje

Utveckling
Möjligheter
Gemenskap
Vilja

Klintens logga kom till genom att två ledare stod och pratade om att föreningen och ledarna är spindeln i nätet.
En liten spindel kan bygga stora nät på ett fantastiskt sätt.
Det är så vi tänker bredda och utveckla vår föreninge där ledarna många gånger fungerar som skyddsnät.Vi är en liten men stark förening och vem vet hur stort nätet blir?

Spindelns kropp står för idrotten och de åtta benen står för: Träning, Motion, Socialt umgänge, Glädje, Utveckling, Möjligheter, Gemenskap samt Vilja.
Nätet symboliserar tryggheten och att vi breddar och växer som förening.